Het belang van een makelaar bij verkoop
De verkoop van woningen in een nichemarkt behelst een specifieke aanpak.
Niet alleen om de doelgroep te bereiken maar ook om hen aansluitend op de
juiste wijze te bedienen. Service en maatwerk dienstverlening is in deze dan
ook ons credo.
Statig Wonen is een doelgroep gericht makelaarskantoor en heeft dus maar
een enkele focus; verkoop van exclusieve woningen. Zelfs in deze door de media
bestempelde overspannen woningmarkt blijkt dat verkoop van duurdere woningen in
onze regio geen sinecure is. Een verkoopbeleid gericht om potentiële kopers in
dit segment van informatie te voorzien op een manier dat aansluit bij hun
verwachtingen is dan ook van essentieel belang. Dus niet alleen via Funda maar
ook via een onderscheidend eigen website, Social Media, een internationaal
netwerk en de vertegenwoordiging op lifestyle evenementen. Met
name via ons netwerk, het eigen magazine en de diverse evenementen die
aansluiten bij de doelgroep, creëren wij voor ons zelf de mogelijkheid om de
latente koopbehoefte van bezoekers aan te wakkeren. Vaak voldoet hun huidige
huisvesting nog prima maar door onze onderscheidende en verrassende manier van
presenteren zijn wij in staat een stille wens te vervullen. Uit onze ervaring
is gebleken dat deze doelgroep niet altijd actieve zoekers zijn op bijvoorbeeld
Funda.
Verkopersinformatie
Wij brengen bij aanvang het gehele verkoopproces in beeld en vatten dit
feitelijk samen in een marketingplan. Een van de onderdelen hiervan is ons
eigen Statig Wonen Magazine, een lifestyle blad waarin alleen onze
opdrachtgevers de mogelijkheid hebben om de woning in te presenteren. Daarnaast
kunnen wij alles organiseren ter promotie van uw woning. Van complete films met
acteurs tot het laten aanbrengen van een nieuw interieur, niets gaat ons te
ver. Tussentijdse evaluatie, directe terugkoppeling na iedere bezichtiging en mogelijke
tussentijdse bijsturing van het verkoopproces zijn bij ons vanzelfsprekend.
Kopersinformatie
Alle kandidaat-kopers kunnen rekenen op meer dan voldoende aandacht en tijd
bij bezichtigingen. In overleg plannen wij ook bezichtigingen buiten
kantoortijden. Aan het einde van iedere bezichtiging worden de kandidaten
altijd voorzien van een luxe hardcover brochure. Telkens
blijkt deze presentatie een verrassing te zijn voor potentiële kopers. Deze
brochure wordt door een extern reclamebureau samengesteld en aangevuld met
foto's, gemaakt door een topfotograaf, onder meer bekend van diverse luxe
landelijke magazines.
Zowel kopers als verkopers worden o.a. door het bovenstaande zo optimaal
mogelijk bediend, iets wat je ook mag verwachten in dit segment. Ons motto is
dan ook 'Kwaliteit is een keuze'.